کد خبر 269691
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به «حیات»:

برق این صنایع به طور کامل در تابستان تامین شد

برق این صنایع به طور کامل در تابستان تامین شد

سخنگوی صنعت برق در مورد تامین برق فولادسازان گفت: برق برخی فولادسازان در کل تابستان قطع نشد.

مصطفی رجبی‌مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال حیات؛ مبنی بر اینکه فولادسازان اعتراض دارند که چرا برق تولیدشده توسط نیروگاه‌های ماده ۴ را به خود آنها تحویل نمی‌دهند؟ گفت:  ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، به صراحت صنایع انرژی‌بر را مکلف کرده است با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو نیروگاه احداث کنند. 

وی با بیان اینکه فولادسازانی که می‌توانند برق خود را با نیروگاه‌های ماده ۴ تامین کنند برق آنها به صورت کامل تامین می‌شود، افزود: وزارت نیرو به هیچ عنوان از برق این نیروگاه برای تامین برق سایر مشتریان استفاده نمی‌کند. همچنین کسانی که از طریق تابلوی برق سبز انرژی مورد نیازشان را خریداری کرده باشند آنها هم برق‌های نامحدود هستند و برق مورد نیازشان را تامین می‌کنند. الا اینکه ممکن است حوادثی برای آنها اتفاق بیفتد یا حتی آن نیروگاه (نیروگاهی که به اصطلاح ماده چهاری است) از مدار خارج شود، در این صورت محدودیت‌هایی برای بخش مصرف‌کننده قائل می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق گفت: یک سامانه پایشی در شرکت مدیریت شبکه مستقر است و توسط آن سامانه رصد می‌شود که به همان میزان تولیدی که نیروگاه‌های ماده ۴ برق تولید می‌کنند، تحویل صنایع شود. 

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲ هزار مگاوات نیروگاه موضوع ماده ۴ قانون مانع زدایی به شبکه سراسری برق پیوستند و طبق برنامه ریزی، حدود ۶ هزار مگاوات در حال ساخت است. یعنی ۴ هزار مگاوات دیگر باقی مانده است. در خصوص تامین سوخت و اخذ مجوز زیست محیطی پیگیری می شود که اگر اینها عقد شود سرعت بیشتری پیدا می کند و امیدواریم که ما بتوانیم تا سال آینده حداقل ۳ هزار مگاوات از این نیروگاه ها را در شبکه سراسری داشته باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha